Dag 271 – 10.648 km

14 november 2019

Trillende beentjes en knikkende knieën. Niet omdat wij iets ernstig spannends aan het doen waren, maar omdat we eindelijk gehiked hebben! Iets met drie maal is scheepsrecht of zoiets.

Eergisteren was poging 1, en hebben we uiteindelijk driekwart van de dag dezelfde straat op en neer gelopen op zoek naar een hostel. Gisteren waren we onderweg naar het startpunt van een of andere hike op Hongkong Island, waren we al met de ferry van mainland naar het eiland gegaan maar zijn we vervolgens gestrand. Er waren weer demonstraties, ze hadden de weg afgezet en er reed geen enkele bus meer richting startpunt. Dus zijn we maar met de ferry naar Lantau Island gegaan, omdat alle andere bezienswaardigheden toch gesloten waren.

Lantau Island is heel anders dan de stad, je voelt je meteen helemaal feng shui. En er is genoeg te hiken, maar omdat we inmiddels moe waren, zijn we alleen maar naar het strand gelopen en zijn we daar gaan zitten en hebben een boekje gelezen. Was heel spectaculair.

Omdat we toch echt van plan waren om te hiken zijn we vandaag wederom richting Lantau afgereisd. Omdat mainland en Hongkong Island gewoon niet helemaal trefzeker zijn vanwege de demonstraties, en veel dingen daardoor ook gesloten zijn. Lantau dus. Vol goede moed gingen wij daar. Op weg naar Sunset point. Waar er bijzonder weinig sunset was omdat het een beetje heiig was. Maar buiten dat waren de uitzichten mooi en was de hike leuk! Al het luie zweet is er weer uit in ieder geval!

Morgen gaan we weer naar China, waar we hopelijk zonder problemen binnen komen. Hongkong is zeker voor herhaling vatbaar, wanneer er geen protesten zijn, maar het nog niet opgeslokt is door China. Het is namelijk een verademing om gewoon Google te kunnen gebruiken!